Turkish Global
HOŞGELDİNİZ !!!

TeamSpeak3 kullanmaktayız !!! TS3 adresimiz aşağıdadır. Giremeyenler lütfen video izlesinler araştırsınlar... Çok Basit birşey!!!

thyturkishairlines.ddns.net

TS girgikten sonra;
Sevgi ve Saygı Tek Kuraldır !!!
Küfür Edenler Asla Affedilmez
Sonra neden benlandım demeyin...

Aileniz ile edemiyeceğiniz sohbete girmeyin !!!

Join the forum, it's quick and easy

Turkish Global
HOŞGELDİNİZ !!!

TeamSpeak3 kullanmaktayız !!! TS3 adresimiz aşağıdadır. Giremeyenler lütfen video izlesinler araştırsınlar... Çok Basit birşey!!!

thyturkishairlines.ddns.net

TS girgikten sonra;
Sevgi ve Saygı Tek Kuraldır !!!
Küfür Edenler Asla Affedilmez
Sonra neden benlandım demeyin...

Aileniz ile edemiyeceğiniz sohbete girmeyin !!!
Turkish Global
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

In flight break (havada fren)

Aşağa gitmek

In flight break (havada fren) Empty In flight break (havada fren)

Mesaj tarafından BTF-Hakan007 Ptsi Ara. 22, 2014 8:59 pm

Havacılık geliştikçe sürtünmeyi en aza indirmek ve aerodinamik yapıyı güçlendirmek için, en büyük sürtünme nedeni olan iniş takımlarının havada gizlenme ihtiyacı doğdu. İlk denemelerde, burun dikmesi ve ana dikmeler bağlı oldukları noktada direk katlandıkları için bir sorun yaşanmadı, ancak uçak ve dikme boyutları büyüdükçe, ana dikmelerinde gövde altına saklanma fikri ile büyük bir sorun ortaya çıktı.

Prototip ve rüzgar tüneli denemelerinde kalkışı müteakip katlanarak gövde altına çevrilen ana dikmelerde mevcut, döner durumdaki tekerlekler, uçak üzerinde büyük bir merkezkaç kuvveti yaratıyorlar ve uçakta müthiş bir titreşime neden oluyorlardı.

[img]In flight break (havada fren) Qof5e0[/img]

Uzun araştırmalar sonucu sağlıklı ve kesin bir çözüm bulunarak uçaklara uygulandı. Artık dikmeler hiçbir risk yaratmadan katlanarak gövde altına alınabiliyorlardı.

Bulunan çözüm ise şuydu. İniş takım hidrolik sisteminde iniş takımlarını yukarı doğru kaldıran iş görmüş hidrolik basıncını fren ölçülendirme valfine göndererek, dikmeler içeri alınırken fren yaptırarak durdurmak.

Bu havada fren, uçağı kullanan pilotların bilgisi dışında otomatik gerçekleşen bir eylemdir.
BTF-Hakan007
BTF-Hakan007
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 16
Puan : 13497
Reputation : 2
Kayıt tarihi : 20/12/14
Yaş : 40
Nerden : ALMANYA

http://www.beterflyair.esy.es/

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz